Kupujesz nowoczesną pralkę, ale nie wiesz, jak połączyć ją z telefonem? Dzwonisz na infolinię i uzyskujesz natychmiastową pomoc. Innym razem otrzymujesz telefon z banku, w trakcie którego konsultant proponuję atrakcyjną pożyczkę. Odmawiasz i nie żałujesz. Takich sytuacji jest wiele, jednak za każdym razem szkoda Ci konsultantów telefonicznych.
O obsłudze telefonicznej Call Center
Niektórzy gardzą osobami pracującymi w call center. Nie mogliby sobie znaleźć ambitniejszego zajęcia? Komu to potrzebne? Tymczasem telefoniczna obsługa klienta ma się bardzo dobrze. Takich pracowników szukają banki, szpitale, firmy ubezpieczeniowe, agencje nieruchomości czy operatorzy komórkowi. Konsultanci zapewniają kontakt między firma/instytucja a klientami. Rzetelna obsługa zwiększa zaufanie do produktu i poprawia sprzedaż.
Jak zacząć pracę jako telemarketer?
Aby zacząć pracę telemarketera nie potrzeba szczególnego wykształcenia. Wyjątek stanowią specjalistyczne poradnie psychologiczne czy sektor bankowy. Istotne są tu kompetencje miękkie takie jak łatwość nawiązywania kontaktów, dobra organizacja pracy i zdolności negocjacyjne. Przydatna jest także znajomość języków obcych. Warunki pracy zależą od tego czy przyjmujesz połączenia przychodzące, telefonujesz osobiście, a może obie te formy.
Ważne jest także, z kim rozmawiasz firmami czy osobami prywatnymi. Poważny przedsiębiorca wymaga całkiem innego podejścia, argumentów i słownictwa niż student. Trudni klienci to najcięższa rzecz w tej pracy, ale umożliwia dalszy rozwój jako kierownik zespołu czy szkoleniowiec. Konsultanci telefoniczny zarabiają dobrze. Oprócz wynagrodzenia mogą liczyć na premie, prowizję od sprzedaży czy inne benefity. Specjaliści od obsługi klienta mają kluczowe znaczenia dla firmy. Czas pracy jest elastyczny, a obecnie wiele call center pracuje zdalnie. Sprzyja to równowadze między pracą zarobkową i życiem prywatnym.